“Y mi pregunta, por qué entre estos
grandes y conocidos personajes de la historia del pacifismo no se nombra a
Jesucristo.”
No serà perquè la figura del Jesús de
Natzaret ha sigut “segrestada” per unes Institucions –les esglésies cristianes-
de poder?
Estructures instal·lades en una dinàmica
de domini i coacció. Què, sinó, representa la història de les religions,
un enfrontament violent al costat del poder econòmic i polític per imposar la
seua “veritat” inqüestionable? No cal remetre’s a temps remots, tan sols
cal obrir el ulls i mirar al voltant; com ,p.e., neocapitalisme i religió
marxen agafaets de la ma.
El mateix poder (civil i religiós)
que condemnà a mort al Jesús dels Evangelis és el que enterboleix la seua
figura.
Què difícil serà que passe a formar part
dels profetes de la no violència mentre siga la icona d’unes institucions
de poder, que utilitzen la Creu per fer “Croades”.
Serà necessari rescatar al Jesús de
Natzaret d’eixe espai, on ell mai hagués volgut estar. La seua vida és un clar
exemple de No Violència Activa.
“Jesús no fundà l’Església, ni la
religió, sinó un moviment de fe, implantant en el món una revolució....
‘Revolta al poble amb les seues doctrines per tot el país dels jueus, des de
Galilea, on va començar, fins ací’ (Lc.23’5)”
“La subversió consisteix en tractar de
fonamentar els pilars d’una societat que no es basa en els valors dels diners,
el prestigi i el poder, sinó en la llibertat, la justícia i l’estima”
“Jesús presenta un missatge que va més
enllà de qualsevol religió, està destinat no sols al poble elegit, sinó a tota
la humanitat, a tots els essers humans. Jesús es patrimoni de la humanitat, no
sols dels creients”
(“El mensaje laico de Jesús de Nazaret.”
Jose Mª Garcia Mouriño. Redes Cristianas, Oct. 20/2014)
"Jesús es patrimoni de la humanitat,
no sols dels creients”
Difícil, però no impossible. Molts en són
els testimonis de la història en els que el Jesús ha restat solidari en la
defensa de la causa dels pobres i marginats: mirem com els seguidors de la Teologia
de l’Alliberament han sabut retornar-li el valor genuí al Jesús de l’Evangeli.
Tens molta raó, Ramón, en aportar aixo de la marginació del Jesús per la exhaltacio de la seua creu, fins en moltes ocsións, ya sense Ell penjat en ella, convertin-la en simbol i estandart del cristianisme dominant, cosa que va pasar cuan la mare de Constanti li dona importancia relicaria y l'emperador eixique en eixe ambolic de: Amb esta señal venc,erás; cuant ja la victoria del cristianisme sobre el imperi s' havia donat, no per el testinomi d' exibisións de creus, sino per l'estima generalitsada d' els penjats en elles.
ResponEliminaI d' esta manera sembla qu'els poders dominantllaics i relinyosos han entés el valor de lo que la creu comporta, pero no per a ells, sino pera elsque ells volen fotre sense que oposen resistenc'ia a la violencia que han de soportar, sino que, encara la sobrevaloren com una prova de agraiment al deu qu' es satisfa amb els sacrificis de jes seues creatures i fills. Tot aixo li ha vngut molt profitos a tota clase de poders, pero sobre tot al rel-lijos que l' han ensamblat tant perfectamente am els vots d'obediencia i els juramentes de sumisió ( a pesar de la prhibic,ió evangélica) Han alsat ej valor de cuansevol sacrifisi i dolencia per damud del de l'estima del que poden ser consecuencia per l? abus de violencia de qui la promou. Així s' ha aprribat a eixe eslogan idolatric de TOT PER LA PATRIA eco d'aquell de les creuades: DEU U VOL, o lo d' ara per al poble pobre i treballador: les retallades de be son impressindibles per a vosaltres a fi que nosaltres pugam seguir dominant com a guardians del orde com DEU HO VOL
Pero la veritat es que LO QUE DEU VOL es que ens estimem com a germans per a que, amb l'abundancia de bens qu' ens regala en cualitatsi per la Natura, tothom per la Veritat devinguem lliures y per la Justicia pugem viure agemanats tots iguals en Pau.
Tasca urgent per a l esglesia tal com a leshores ha estat i com resisteis estant al present. (Els meus embrolls de redacció i ortogafía els supliu am la vostra destrea i estima. Antonio Vicedo
Una vegada més hem coincidit en la visió dels problemes. El teu escrit apunta a encertadament a un tema sobre el qual vaig dir la meua opinió. Què idea més distorsionada de Jesucristo ens han donat i segueixen donant-la ara. Sols un petit eixempli. Aquest estius n´he assistit a tres funerals d'amics i dos dels celebrants, Bisbes, van donar una imatge de Jesucristo escandalosa (?) sí escandalosa.
ResponEliminaEls amics difunts no no solament l'hagueren acceptat, també gent que els havia conegut. I així un llarg etc..
RAMÓN GSCÓ.