RESPONSABILIDAD

Los artículos firmados expresan exclusivamente la opinión de sus autores.

dimecres, 21 de maig del 2014

Un esmorzar vital i un funeral...per a morir-se. (JOAN LLOPIS PASTOR)


El dia de l’esmorzar del dimarts  que ha descrit tan espléndidament i “regularment” (¿o potser  anti-regular?) l’amic Joseluis, un esmorzar buit de persones, 3+1+1,  però ple de paraules de vida, o de paraules i de vida (anècdotes personals, confessions de sentiments vitals), amb descobriments cinematogràfics (és un goig extraure del pou de sapiència del Josemaria),

Pozo de la Sabiduría Caudete (Albacete)
 amb informació de llibres i articles els autors dels quals estan presents, després d’eixe esmorzar de rebentats, d’entrepans de llonganissa i faves, de plenitud en matèria i en esperit, després d’eixe esmorzar, dic, he anat per la vesprada a un funeral eclesiàstic per un condeixble: ¡i quina mena de funeral, Maria Santíssima, que diuen al meu poble! Vaja per davant el meu sentiment de condolència pel meu condeixeble.

Un funeral presidit per l’arquebisbe, que diuen que és l’avançadilla de l’episcopat espanyol, “el Excelentísimo y Reverendísimo Señor Arzobispo”, que aplega amb un haiga, com diem de menuts, de sis metres de llarg, el rep a la porta el clergue “secular”, ell, l’arquebisbe clar, amb la boina roja i els botons de la sotana a joc, unes paraules buides, uns cants de fa quaranta anys (per a alguns l’única revolució del Vaticà II), el celebrant fent “solos” de quan en quan, les campanetes sonant quan alcen a déu, ni una paraula en valencià ¡faltaria més!, unes estampetes de recordatori al final de l’acte, en fi, per a què contar més. Ja vos podeu imaginar.



 "Un golpe de ataúd en tierra es algo perfectamente serio"

Christian Garcia Bello 
(2013) - Carbón sobre madera, latón, hierro, cuero y papel - 91x175 cm.


Estudiàvem que “extra ecclesiam nulla salus”, jo pense que és “intra ecclesiam” o més bé que és la mateixa església que no té salvació o que no té remei. Ho sent dir-ho pensant en la quantitat de cristians “que no són d’eixe món”.

JOAN LLOPIS PASTOR

1 comentari:

  1. Comentario de ANTONIO VICEDO

    ¿Por qué se conservan en los evangelios las parábolas de: El Hijo pródigo; el Amo de la Viña pagando el salario a todos con generosa justicia al término de la jornada; el Buen Pastor con la oveja que completa el Aprisco sobre sus hombros compartiendo alegría por haberla encontrado y cuanto se refiere a la Paternidad Divina, sin comparación en perfección con todas las demás paternidades y en los funerales se pide y se vuelve a pedir lo que ya el Buen Padre ha regalado de inmediato al encontrarse con su hij@, al finalizar la Jornada, o al haber conseguido que termine el descarrio de su oveja?
    ¿Por qué tanto "DALE" lo que ya está generosa y abundantemente dado a l@s hij@s con infinito amor paternal? ¿Acaso el Buen Padre es tan retorcido burocráticamente como para complicar la burocracia del cambio de vida? ¿A qué queda reducida la fe y la confianza que Jesús nos propone respecto al Único y Celestial Padre?
    ¿Le viene mejor a la Iglesia el adoptar actitudes de aquellos primeros trabajadores que hacían cálculos egoístas y discriminatorios al recibir su soldada? ¿Es que el ser objeto del Amor Divino es consecuencia de nuestros méritos cuando se trata de la Justicia del Reino?
    ¿Con ese contratestimonio celebrativo no se está contribuyendo a una corrupta costumbre de comercializar la muerte, minimizando las exigencias generosas y festivas de la Nueva Vida?
    A seguir manteniendo el manantial de prebendas procedentes de los llamados sufragios, manteniendo la complicidad con todo el escandaloso negocio religioso y laico montado sobre los falsos muertos, pues, según la fe son vivos muy reales y ciertos.
    Antonio Vicedo.

    ResponElimina