RESPONSABILIDAD

Los artículos firmados expresan exclusivamente la opinión de sus autores.

divendres, 10 de maig del 2024

BATALLETES 4. (LES M E D I C I N ES ). Enrique Herrero



La medicina de la meua infància era molt diferent de l'actual. Ara el metge normalment prescriu medicaments que venen prefabricats, envasats i*emparats* per una marca.

Vaig emmalaltir del que, vulgarment, dèiem bilis i el metge(Dr. Nácher, pare (crec que natural de Xiva), em va receptar una *Fórmula magistral*, que van desenvolupar en l'antiga farmàcia Escolano, del Passeig de Ruzafa, cantonada al carrer *Mossén Femades*.

- "Una cullerada cada huit hores".

 

Antiga *Farmacia Escolano*


Però la ment d'un xiquet, per a bé o per a mal, està sempre activa, més encara si roman tot el dia al llit.

I per què esperar tant?

Vaig aprofitar que m'havia quedat *només a casa* per a empinar el colze i acabar-me tot el xarop, amb el propòsit que la curació fora immediata. Va haver-hi presses i corregudes per a consultar si aquella acció anava a provocar alguna catàstrofe, però jo no recorde que es prenguera cap mesura extra.

- Les medicines ni curen ni maten.

Aixó deia el meu germà menut, basant-se en els anys de convivència amb el nostre pare, qui suggeria als metges quins medicaments havien de receptar-li.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada